Direct contact en persoonlijk advies

Jij verdient de beste service. En daarom helpen we je graag, 7 dagen per week. Heb je een vraag? Neem dan contact op met de Klantenservice via onderstaande opties.

Chat

Maandag t/m vrijdag:
09.00 - 18.00 uur
Zaterdag en zondag:
10.00 - 14.00 uur

Telefoon

Maandag t/m vrijdag:
09.00 - 16.00 uur

E-mail

Maandag t/m zondag:
We streven ernaar je vraag binnen 24 uur te beantwoorden.

Bel 085-800 61 61 >

E-mail ons support@zekerhost.nl >

Algemeen

Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Verder zijn wij altijd bereikbaar via de mail, chat en via Whatsapp, wij streven er naar om altijd binnen 24 uur (tijdens werkdagen) uw vragen te beantwoorden! Kijk voor meer informatie op onze Contact pagina.

Dit is geen probleem, een domeinregistratie staat los van hosting. Wel adviseren wij om zoveel mogelijk ICT diensten onder één dak te houden. Wilt u een domeinnaam, hosting pakket of andere dienst naar ons verhuizen? Dan doen wij dit geheel kosteloos via onze verhuisservice!

Dat is zeker mogelijk! Wanneer je een ICT dienst wilt verhuizen naar ons toe, bieden wij een gratis verhuisservice aan. Neem contact op voor meer informatie!

Let op deze functie is alleen beschikbaar bij pakket 4-RH en hoger.
Heb je een pakket 1-RH, 2-RH of 3-RH en wil je toch Let’s Encrypt gebruiken,  verhoog dan je pakket naar 4-RH.

Instellen van het certificaat:

  • Ga naar SSL Certificates in je DirectAdmin account.
  • Selecteer Free & automatic certificate from Let’s Encrypt.

Wanneer je ook voor je POP/IMAP en SMTP een beveiligde verbinding wilt instellen, dien je ook de mail sectie aan te vinken.

  • Druk hierna op save.

Hierna wordt het certificaat gegenereerd en geïnstalleerd.

  • Selecteer: ‘Use a symbolic link from private_html to public_html – allows for same data in http and https’
  • Druk vervolgens weer op save.

Je site draait nu op https.
Let op: staan externe links op je website, zorg er dan voor dat deze ook https zijn, anders zal het SSL certificaat niet correct werken.
Heb je een WordPress site, kun je hiervoor de plugin ‘Really simple SSL’ gebruiken.

Heb je nog vragen, kun je altijd even contact met ons opnemen.

In je DirectAdmin account kun je heel gemakkelijk zelf de door jou gewenste PHP versie instellen.

Je hebt de keuze uit:

PHP 5.3 mod_php
PHP 7.1 php-fpm
PHP 7.2 php-fpm
PHP 7.3 php-fpm

Je doet dit als volgt:

  • Log in op je DirectAdmin account. De inloggegevens heb je bij de registratie per mail ontvangen. Heb je deze niet meer? Dan kun je ze bij ons opnieuw opvragen.
  • Klik op ‘Domain setup’.
  • Klik op het domein.
  • Daarna kun je de gewenste PHP versie instellen zoals is aangegeven in onderstaande illustratie.

Wij scannen onze servers regelmatig op geïnfecteerde bestanden. Mochten er geïnfecteerde bestanden gevonden zijn, zullen wij hier actief op reageren door direct contact op te nemen met de eigenaar van de website.

Verder adviseren en controleren wij regelmatig of de verschillende websites genoeg up-to-date zijn. Wanneer de WordPress websites actief onderhouden worden zullen deze websites weinig risico lopen.

Het is mogelijk om het inloggen in WordPress te beperken zodat alleen vooraf ingestelde IP-adressen toegang hebben. Dat kan via plugins zoals Wordfence maar het is ook mogelijk om dit te doen door middel van een .htaccess-bestand op je hostingpakket.

Je kunt dan het volgende toevoegen aan het .htaccess-bestand wat in de hoofdmap van je WordPress-website staat:

<Files wp-login.php>
order deny,allow
Deny from all
allow from 123.123.123.123
</Files>

Je vervangt dan 123.123.123.123 met het IP-adres dat toegang mag hebben. Het is mogelijk om meerdere “allow from” regels toe te voegen om zo meerdere IP-adressen toegang te verlenen tot wp-login.

Op deze pagina leggen we uit hoe je via FTP bestanden op uw hostingruimte kunt plaatsen.

Voor het plaatsen van bestanden op je hostingruimte kan je gebruik maken van FTP over TLS (FTP-S), sFTP* of via SSH*. Om connectie te maken via FTP of sFTP kan je een programma gebruiken zoals FileZilla.

Connectie maken

Om in te loggen via FTP heb je de volgende gegevens nodig:
Protocol: FTP – File Transfer Protocol
Host: domeinnaam.nl (of via www.domeinnaam.nl.tijdelijke.link)
Poort: (leeglaten)
Versleuteling: Gebruik expliciete FTP via TLS
Inlogtype: gebruiker1
Wachtwoord:

Om in te loggen via sFTP heb je de volgende gegevens nodig:
Protocol: SFTP – SSH File Transfer Protocol
Host: deze hostname zie je wanneer je SSH activeert†
Poort: 22220
Inlogtype: gebruiker1
Wachtwoord:

Na het inloggen op onze FTP server kan je de  bestanden plaatsen in de map /web

Via SSH (na activatie†) kan je gewoon gebruik van maken scp of rsync. Na activatie van SSH krijg je de hostname te zien en poort.

† Om sFTP of SSH te kunnen gebruiken moet deze functie eerst aangezet worden onder ‘instellingen’ van je hostingpakket onder het gedeelte ‘SSH-Toegang’.

Wanneer een .nl domeinnaam wordt opgezegd, dan komt deze niet gelijk vrij voor registratie maar in een zogenaamde quarantaine status. Volgens SIDN— de uitgever van .nl registraties —houdt quarantaine het volgende in:

Quarantaine is de periode van 40 dagen na opheffing van een .nl-domeinnaam. Deze domeinnaam is gedurende deze periode niet beschikbaar voor registratie door anderen dan de oorspronkelijke domeinnaamhouder. Met andere woorden: niemand kan er direct na opheffing met een domeinnaam ‘vandoor gaan’. Pas na de quarantaineperiode komt de domeinnaam vrij voor gebruik door anderen.

Soms ben je achteraf niet blij met de beslissing dat je een domeinnaam hebt opgezegd. Het is dan ook mogelijk om een domeinnaam uit quarantaine te halen wanneer je de houder bent. De SIDN vraagt echter twee verschillende tarieven en procedures om een domeinnaam uit quarantaine te halen. Neem contact met ons op voor meer informatie en mogelijkheden.

E-mail

Voor het verzenden van e-mails kun je de volgende poorten gebruiken: 25, 2025 en 587. Echter wordt tegenwoordig vaak poort 25 standaard geblokkeerd door veel internetproviders. Wij adviseren daarom om één van de andere poorten te gebruiken.
Welke poorten kan ik gebruiken voor het ophalen van e-mails? De poort die je dient te gebruiken voor de inkomende e-mailserver is afhankelijk van het e-mailprotocol dat je gebruikt. Maak je gebruik van het POP3-protocol? Dan dien je poort 110 te gebruiken. Maak je gebruik van het IMAP-protocol? Dan dien je poort 143 te gebruiken.

Met een e-mailprogramma kun je e-mails ontvangen en verzenden. Je hebt de mogelijkheid om de e-mailaccounts die je bij ons aangemaakt heeft toe te voegen aan dit programma. Er zijn verschillende instellingen die je hiervoor dient te gebruiken.

1) Accountgegevens

Hier vul je de naam van het e-mailaccount in. De naam mag je zelf verzinnen. Ook wordt er gevraagd naar het e-mailadres en het wachtwoord. Hier vul je het e-mailadres en het wachtwoord van dit e-mailaccount in, zoals je deze hebt aangemaakt via het E-synergy control panel.

2) Inkomende server

Voor de inkomende mailserver kun je allereerst aangeven of je een POP-3 of IMAP account aan wilt maken. Je kiest het gewenste type. Vervolgens kun je de gegevens van het e-mailaccount invullen. De opties OmschrijvingGebruikersnaam en Wachtwoord zijn gelijk aan de gegevens die je in het eerste scherm hebt ingevuld. De optie Mailserver is de inkomende mailserver (POP3) van je domeinnaam. De naam van de inkomende en uitgaande mailserver is mailserver.ext, waarbij je mailserver.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket. Voor POP3-accounts kun je poort 110 instellen. Voor IMAPaccounts gebruik je poort 143.

3) Uitgaande server

Hier vul je de uitgaande server in. Dit is normaal gesproken mail.jouwdomeinnaam.ext, waarbij je jouwdomeinnaam.ext vervangt door je eigen domeinnaam. Het kan zijn dat je provider poorten geblokkeerd heeft voor het verzenden van e-mails. Mocht je geen e-mails kunnen verzenden, dan kun je proberen om de poort aan te passen. Wij bieden ondersteuning voor de poorten 25, 2025 en 587.

4) Overige gegevens

Waar gevraagd kun je ‘SSL’ of ‘beveiligde verbinding’ instellen. Het is mogelijk dat je een melding krijgt over een certificaatfout. Hierbij kun je echter aangeven dat het certificaat vertrouwd is en geaccepteerd mag worden. Deze ontstaat namelijk vanuit een verwijzing in onze certificaten. Als authenticatiemethode stel je Wachtwoord in. Kies je vervolgens voor Volgende dan zal je e-mailprogramma een overzicht geven van de door jou ingevulde gegevens. Het e-mailadres kan daarna aangemaakt worden in het programma.

SMTP of Simple Mail Transfer Protocol wordt gebruikt om e-mails te verzenden. Als je een e-mail via je e-mailprogramma of onze online webmail verzendt, dan zal dit via SMTP verlopen.
IMAP staat voor Internet Message Access Protocol. Dit is een van de protocollen welke gebruikt wordt voor het verzenden/ophalen van e-mails. Als je gebruikmaakt van meerdere apparaten om je e-mails te ontvangen (zoals bijvoorbeeld een laptop en een smartphone) dan is het vaak aan te raden om een IMAP account in te stellen. IMAP synchroniseert je berichten waardoor je dezelfde e-mails op elk apparaat hebt. Een nadeel hierbij is dat alle mails op een centrale plek opgeslagen worden. Dit is onze server, waarop je gelimiteerde e-mailruimte hebt.
POP-3 of Post Office Protocol versie 3 wordt gebruikt om e-mailberichten op te halen. Veel e-mailprogramma’s maken van dit protocol gebruik om je e-mailberichten, die bij ons op de mailserver opgeslagen staan, binnen te halen. Bij POP-3 accounts is het niet mogelijk om je accounts te synchroniseren. Je kunt echter wel aangeven dat berichten pas na een bepaalde periode verwijderd worden van onze server. Dit heeft als voordeel dat je niet snel de limieten bereikt van je hostingpakket

Als SMTP-server (uitgaande mailserver) kun je gebruik maken van mail.jouwdomeinnaam.ext, waarbij je mail.jouwdomeinnaam.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket.

Als POP-server (inkomende mailserver) kun je gebruik maken van mail.jouwdomeinnaam.ext, waarbij je mail.jouwdomeinnaam.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket.
Als IMAP-server (inkomende mailserver) kun je gebruik maken van mail.jouwdomeinnaam.ext, waarbij je mail.jouwdomeinnaam.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket.
Wat kan ik doen als mijn mailbox vol zit? Als je geen nieuwe e-mails meer kan ontvangen, kan het zijn dat de mailbox vol zit. 1. kopie op server: dit is een instelling in jouw e-mail cliënt welke standaard op 14 dagen ingesteld staat. Dit zorgt ervoor dat e-mails na 14 dagen worden verwijderd van de server. Hoe korter het aantal dagen, hoe kleiner de kans op het vol raken van de mailbox. 2. Inloggen op webmail: door in te loggen via de webmail kun je zien wat er op de server staat. Maak gebruik van de volgende link: webmail.%DOMEINNAAM%.nl/com/eu/net/org om in te loggen. 3. Leeg de verzonden items en jouw prullenbak. Vergeet daarbij niet onder overig – wis verwijderd te klikken. Heb je deze stappen doorlopen maar werkt de mail nog steeds niet? Neem dan contact op met de supportafdeling.